دويست وهفتاد نفر از كشاورزان شهرستان خاتم ، در سمينار آموزشي يك روزه با شيوه هاي بهره وري انرژي برق آشنا شدند

به گزارش دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد مهندس محمدمهدي خبيري در جمع كشاورزان شهرستان خاتم ، هدف از برگزاري سمينار آموزشي مديريت مصرف برق چاههاي كشاورزي را ارائه راهكار مناسب به كشاورزان براي كاهش هزينه هاي مصرف برشمرد و گفت : شهرستان خاتم با داشتن 293 حلقه چاه كشاورزي و مصرف افزون بر 9200 مگاوات ساعت به صورت ماهيانه به عنوان قطب كشاورزي استان از اهميت ويژه اي برخوردار است.

 مهندس خبيري با تشريح تفاهم نامه همكاري كشاورزان در پيك بار ، اضافه كرد:مشاركت متوالي كشاورزان در يك ماه از نيمه خردادماه و در بازه زماني دو ماهه ، كشاورزان را از پرداخت هزينه بهاء برق معاف مي نمايد.

 معاون فروش وخدمات مشتركين بهبود بهره وري متاثر از عوامل الكتريكي و غير الكتريكي را يادآور شد و گفت:با صرف هزينه كم در تغيير نوع اتصال الكتروپمپ ها و يا خازن گذاري ، كاهش تلفات و افزايش راندمان را شاهد خواهيم بود.

 محمد زاده رحماني ، فرماندار شهرستان خاتم نيز در سخناني با اشاره به پتانسيل خوب شهرستان خاتم در امر كشاورزي تصريح كرد: بايد توجه و نگاه مسئولين به جامعه كشاورزي نسبت به گذشته بيشتر و بررسي مشكلات آنان ، هم راستا با رفع موانع پيش روي صنايع بررسي شود.

 وي افزود: امروزه امنيت غذايي به عنوان بدترين نوع نا امني در كشورهاي جهان مطرح است و خوشبختانه با تخصص و پتانسيل خوب كشاورزي در كشور ، اين حس ناامني ، با حمايت از بخش فعال كشاورزي به وجود نخواهد آمد.

 مهندس زاده رحماني تاكيد كرد: مشاركت شهروندان شهرستان خاتم،  براي ايجاد صنايع تبديلي در كنار بخش كشاورزي مورد توجه قرار گيرد.

 مهندس امير ابويي ، مدير امور نواحي نيز در سخناني از كشاورزان ودام داران به ولي نعمتان جامعه يادكرد و گفت : كشاورزان براي حمايت از منابع و ذخاير ملي كشور  و همچنين كمك به اقتصادي خود، مديريت مصرف برق و آب را جدي بگيرند.

 وي با اشاره به كاهش نزول رحمت الهي و جايگاه يزد به عنوان استان كم بارش تاكيد كرد: 25 درصد توليد برق كشور توسط نيروگاههاي برق آبي است و كاهش منابع آب ، تاثير محسوسي را در توليد انرژي برق خواهد گذاشت.

 مهندس ابويي با يادآوري اينكه 30 درصد كشاورزي استان مربوط به شهرستان خاتم است خاطرنشان كرد: مشاركت كشاورزان در ساعات اوج بار و خاموش نگهداشتن الكتروپمپ ها در ساعات 12 تا 16 ايام گرم ، خادمان صنعت برق را در پايداري واستمرار انرژي الكتريكي ياري خواهد كرد.

  در ادامه همچنين مهندس عليرضا ابراهيمي مدير برق ،  امام جمعه و مدير كشاورزي شهرستان خاتم نيز پيرامون مشاركت كشاورزان در امر بهينه سازي مصرف برق ، مطالبي را بيان كردند.

 مهندس الهام اسدي نيز پس از اين سخنان،  روشهاي بهبود بهره وري در بخش كشاورزي را با بيان عوامل الكتريكي و غير الكتريكي و مقايسه تغييرات انجام شده در يك واحد كشاورزي نمونه تشريح كرد.

گفتني است در پايان مراسم ، از كشاورزان مشاركت كننده در طرح سال گذشته دفتر مديريت مصرف تجليل شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا